söndag, september 28, 2008

den stora kappjakten

jag letar frenetiskt (och säkert förgäves) efter två saker just nu: en lättare höstjacka/kappa/trenchcoat, samt en vinterkappa. problemet är följande:


  • p.g.a min kroppsstorlek är det mer än svårt att hitta en kappa som passar och sitter någorlunda tight.

  • när man väl hittar en som skulle kunna passa, finns den bara i tråkiga färger som svart, mörkgrå och eventuellt brun. kanske även mörkt, mörkt lila om de vågar vara lite daredevils.

jag har haft samma vinterjacka (en svart kappa från h&m) sedan jag gick i åttan - ja, ni läste rätt: åttonde klass. det är alldeles för många år, även om jag är nöjd med den. men, hur rolig är en svart kappa egentligen? visst, svart passar till allting, men jag vill ha något roligare. någon spännande färg, kanske något mönster. ovan har jag hittat tre olika jackor som jag tyckte var ganska snygga, alla tre kommer från bikbok. dock har jag ingen erfarenhet av deras storlekar, så jag vet inte riktigt hur de kommer att sitta. får se om jag åker till kristianstad någon gång framöver, så att jag kan titta på dem i verkligheten.

jag ber er innerligt att ta en titt på den här länken där jag efterlyser ett par jackor och kappor:
http://lavallee.pixbox.se/ .

Inga kommentarer: