måndag, september 15, 2008

kollektivtrafikens charm

nu har jag en sista-minuten-biljett bokad till göteborg. tåget går vid tolvsnåret imorgon bitti. jag ska passa på att läsa de böcker jag lånade på biblioteket tidigare i veckan och hoppas att jag får chansen att se lika spännande människor som vid min förra tågresa. då satt jag bredvid en mysig, leende tant som satt och smuttade på rödvin, lyssnade på sin ipod och som höll på att bli lämnad på en station efter en rökpaus. sedan under min väntan på centralen, så fick jag se två halvnakna judomän, samt en yngre handikappad kille som lekte tågguide åt alla människor, samtidigt som en mystisk tant (med eventuellt nationalitet: finsk) helt klädd skinn strök runt på stationen, fram och tillbaka i vräkiga pumps och med en stor portfölj i hand. det kändes nästan som om hon skulle på maffiamöte. jag tänkte: "melissa! här är din chans! se till att ta upp alla detaljer här på den eventuella brottsplatsen! du kommer bli en hjälte i rättssalen!". men, såvida jag vet efter att ha läst tidningen på sistone, så hände det exakt ingenting den kvällen.

Inga kommentarer: