torsdag, september 25, 2008

massage, hypnos & terapi

åh, vad jag skulle vilja att en massör klev in i mitt rum just nu och gick bärsärkargång på min rygg. har varit stel hela dagen och jag känner verkligen knutorna på flera ställen. min lillebror alacabe fick agera professionell massör en stund. hjälpte lite, men inte mer än så. skulle vilja besöka en riktig massör. har aldrig gjort det, men det är säkert alldeles fantastiskt. en spavistelse hade heller inte varit fel! å andra sidan kostar en spahelg lika mycket som en utlandsresa i princip, så det känns inte aktuellt för tillfället. är det dock något jag alltid har velat göra, så är det att åka på spa under en helg (eller två) och prova på gyttjebad, algbad och få tonvis med helkroppsmassage. och lite till.

när vi ändå är inne på "alternativa" behandlingsmetoder, så skulle jag även vilja prova på hypnos. slötittade på tv härom dagen och efter effektiv zappning med pekfingret, så hamnade jag till slut på kanal tre och oprah - som dagen till ära just handlade om hypnos. fascinerande. blev så inspirerad att jag googlade på ämnet och hittade bland annat en i kristianstad som pysslade med det. 800:- per gång dock, känns lite väl magstarkt för min plånbok, men det kommer definitivt upp på min att-göra/köpa-när-jag-får-jobb-lista.

skulle även vilja ta del av olika sorters må-bra-terapier, såsom ljusterapi, färgterapi och liknande i samma kategori. känns som att sådana typer av terapi endast finns i de större städerna dock, men jag ska nog googla på det också och se vad jag finner.

jag är öppen för det mesta inom den alternativa behandlingsscenen och skulle tycka att det var roligt att prova på lite olika saker som inte har medicinsk bakgrund och se om det fungerar eller inte på en själv.

Inga kommentarer: