fredag, september 12, 2008

svartvita rutor gör mig glad

igår var vi i kristianstad - igen. har blivit lite mycket stadsbesök på senaste, men jag är inte den som tackar nej till någonting sådant. vi åkte så att vi var där prick klockan tio, dvs när alla affärer öppnar portarna. härligast att gå runt och handla då tycker jag. knappt något folk ute och det är lugnt och skönt och man har alla provrummen för sig själv.

köpte en alldeles förträffligt fin liten kavajliknande tröja i sailorstil, blå med röda detaljer och fyra knappar framtill. efter det när vi skulle gå ut, så fastnade min blick på någonting svartvittrutigt - en klänning som inte hade hängt där för en halvtimme sedan. ja, det var bara in i provrummet igen och den satt precis så ljuvligt som jag ville att den skulle göra. möjligtvis en aning stor upptill om jag får vara kräsen (går ju att sy in), men underdelen är jätte-jättefin. jag gillar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul att du tittade in hos mig!!
Vilken jätte snygg klänning!! Helt i min smak!! Får jag fråga vart du hittade den..?
Kram

Lavallee sa...

man tackar :)
den finns att köpa på hederliga h&m!