torsdag, oktober 02, 2008

svåra säljare och svettiga kläder

jag är jätteirriterad på två saker idag.
båda handlar om tradera.

ett:
jag vann en jättefin sjömanskjol för över en vecka sedan för en billig peng. "jippi!" tänkte jag och gick runt och var glad. efter auktionens slut har jag inte hört av säljaren en enda gång och jag har skrivit tre, fyra mail till henne utan resultat. jag har försökt ringa till henne i två dagar nu, men det enda man möts av är "jag kan inte svara just nu, försök senare" - och så ringer man senare, men möts ändå av den där telefonsvararen. jag tänkte att hon kanske hade blivit avstängd på tradera och därmed inte svarade, men med tanke på att hon har 330 positiva omdömen, varav 1 negativt det senaste året, så tvekade jag. gick in och tittade på hennes sida och såg att hon hade vunnit tre auktioner de tre senaste dagarna - alltså måste hon ju ha varit inloggad på sin mail. både jag och rebecka tror att hon vägrar sälja den nu, bara för att jag vann den så billigt. vi får se vad som händer...

två:
idag ramlade det in ett paket i mitt brevinkast. det var en hundtandsmönstrad klänning, hur fin som helst. ja, bortsett från att den luktade svett. vad tänker folk med egentligen? man skickar väl inte iväg ett otvättat plagg sådär! min mamma trodde inte att lukten ens skulle gå bort i tvätten, men vi slängde in den ändå. nu har den kommit ut ur tvättmaskinen och hör och häpna: lukten är fortfarande kvar.

bonus:
att så många struntar i / glömmer att lämna omdöme.

Inga kommentarer: