måndag, september 08, 2008

beverly hills 90210

åh, är det en sak jag vill ha just nu så är det alla säsonger av beverly hills på dvd. detta underbara frosseri i 90-talsnostalgi! o.c, gossip girl och alla andra ungdomsserier som jag inte kan namnet på kan slänga sig i väggen - beverly hills är grejen hela dan. konstigt att de inte har repriserat den på tv på ett tag, för det gjorde de ju jämt innan.

min favorit i beverly hills då tiden begav sig var donna. jag fick till och med henne som barbiedocka efter att min pappa hade varit i spanien. min syster fick bitchen brenda. längre in i serien föll jag nog lite för valerie. hon rörde liksom om i grytan. kelly var mesig, men värst var ändå andrea. hon kunde lika haft huvudrollen i sjunde himlen. killarna då? brandon hade samma frisyr i åtta år, dylan var mystikens man, david var lite härligt småtöntig och steve var ful, men rolig. den som alla blev kära i utom jag, var ray, som spelades av jamie walters. själv tyckte jag nog att noah som kom in mycket sent i serien var snyggast.

det bästa var introt. musiken med elgitarrerna och saxofonen och deras vändningar och leenden (utom dylan). åh, vad jag saknar det.

finns på http://www.discshop.se/ .

ps. jag är lite kritisk till det "nya" beverly hills som kommer att sändas till höst. kommer det att fungera? ds.

Inga kommentarer: