tisdag, september 09, 2008

ny hyllvärmare

jag har en ny klänning som jag fyndade för 38:- på tradera. den passar väldigt bra till mina svartvita stövlar. dock är den lite för lång för min smak, så jag ska sy upp och in den lite. för tillfället är min symaskin sönder (vadå "för tillfället?" den har varit sönder i ett år!), så klänningen får agera hyllvärmare ett litet tag.

jag har en hel drös med hyllvärmare i min garderob som bara ligger där och väntar på att sys om, men det är som sagt komplicerat utan symaskin. vissa plagg har jag i ren desperation sytt in för hand, men det är både krävande och i det långa loppet ohållbart. fast vad gör man inte, om man har en ny snygg klänning i sina händer.

ikväll är det två säsongsstarter i tv-tablån: top model på trean klockan 20.00 och vem kan slå filip och fredrik? på femman timmen efter. två härliga timmar framför teven med andra ord.

Inga kommentarer: