torsdag, september 04, 2008

shoppingdag i kristianstad

idag var jag i kristianstad, eftersom min mamma skulle åka dit och byta ett par byxor. syftet med resan var att komma hem med plånboken i behåll, men... som vanligt gick det inte som jag hade tänkt mig. h&m hade fått in massvis med nyheter sedan jag var där för några veckor sedan. redan vid ingången hade jag plockat till mig fem plagg, vilket inte bådade gott för bankkontot.

det hela slutade med en kort svart kavaj med guldknappar, en senapsgul bastopp, en rosa t-shirt och den grönblommiga klänningen ni ser här i inlägget. jag älskar den! det enda negativa är knapparna och ringningen. jag gillar inte när "skjortplagg" inte har krage och knappar ända upp, utan att de gör så att man inte kan välja hur öppen man vill att den ska vara. petitesser, men ändå.

på hemvägen stannade vi i second handaffären. rotade och letade, men hittade inget speciellt, förrän i en låda med t-shirts för barn: en svart t-shirt med rolling stones-tryck. först tänkte jag "den här skulle man nog kunna sälja", men när jag kom hem och provade den, så satt den så snyggt att jag ville ha den själv. eller, jag har inte riktigt bestämt mig ännu. rockstilen är inte riktigt min grej, så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fin blogg du har!
och du har jättefint hår :)

Lavallee sa...

åh, då får jag tacka och bocka för de båda fina komplimangerna. tack :)

Emmy sa...

åh, så jäkla fint :D