fredag, september 05, 2008

godisaffärer i mitt hjärta

jag älskar godisaffärer. i göteborg var jag och robert inne i en liten godisaffär där det fanns så mycket godis att man inte visste var man skulle titta.

i godisaffärer finns det alltid godis man inte hittar i en vanlig svenssonmataffär. speciella lösgodissorter, remmar, sura pulver, klubbor i alla dess former, gigantiska råttor och till och med onödigt, men roligt godis. de allra bästa är de klassiska pop rocks som smäller på tungan. nästa gång ska jag köpa med mig ett helt lass! tyvärr kunde jag inte köpa så mycket godis den här gången eftersom de inte tog kort i affären, men nästa gång ska jag vara redo med kontanter utan dess like!

drömmen skulle vara att gå in i willy wonkas fabrik. jag tycker att chokladkakorna ser så otroligt goda ut i filmen, så man önskar att de fanns på riktigt. varför kan ingen chokladtillverkare göra chokladkakor med bitar som ser sagolikt aptitliga ut?

Inga kommentarer: