lördag, oktober 04, 2008

himmelriket ben & jerry's

jag har abstinens efter himmelriket inom området godsaker: glass från ben & jerry's. den stillades inte direkt av att jag tittade in utbudet på deras amerikanska hemsida där de har tusen fler smaker än vad som finns i sverige (och där man dessutom kan ge egna förslag på nya spännande smakkombinationer). min tunga smälte när jag såg att det bland annat fanns banana split och mintglass med chokladkakor i. det är bara att hoppas att de snart kommer hiiit!

här hemma har vi iallafall fått tre nya smaker:
bohemian raspberry = vaniljglass med mjuka brownies och hallonsås.
chunky monkey = bananglass med chokladbananer och valnötsbitar.
baked alaska = vaniljglass med vita chokladisbjörnar och marshmallows.

än så länge jag inte smakat någon av dem, men bohemian raspberry låter fantastiskt god, likaså chunky monkey (ja, iallafall om man bortser från valnötterna). på måndag vill jag åka och titta i affären efter dessa, mums!

min stora kärlek när det gäller ben & jerry´s är fossil fuel. krämig vaniljglass med stora chokladkaksbitar, mjuk chokladfudge och små, små chokladdinosaurier. jag glömmer aldrig när jag smakade den för första gången. det var som att ta en sked kärlek i munnen. sedan dess är jag fast. fossil fuel, mina vänner!

malmö och stockholm har en varsin ben & jerry's glassbar där man kan välja av massa smarriga sorter. visst låter det underbart? jag vill diiit!

nåväl, dags att gå, men ta en titt och låt det vattnas i munnen vettja:
http://www.benjerry.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag glömmer hellre aldrig när jag smakade b&j's. en stor besvikelse. visst var det gott, men det är ju bara glass!? (dessutom var det fossil fuel)

Lavallee sa...

haha, smaken är som baken - delad. ^_^
tycker fossil fuel är underbar med sin krämighet och mängden choklad. det enda negativa är att glassen blir stenhård i frysen och därmed inte lika god när den tinas upp. :/