onsdag, oktober 08, 2008

ytterligare en traderabesvikelse

jag blir så irriterad. jag vet inte hur många traderaaffärer jag har gjort under de tre, fyra åren som jag har varit aktiv medlem, men det är iallafall ett hundratal (och lite till). jag har aldrig råkat ut för något krux, förutom nu de senaste två veckorna. först en säljare som ignorerar mig så att jag inte får min kjol, sedan dimper en svettklänning ner i brevlådan och idag fick jag ytterligare ett paket som gjorde mig besviken. det var en blå 60-talsklänning med vita detaljer som sades vara i "superfint skick". när jag öppnade paketet så var det en stor fläck på insidan av klänningen som konstigt nog också delvis syntes på utsidan. längst ner baktill var det även ett stort hål och inte nog med det - klänningen var upplagd med TEJP på ena sidan. den uppläggningsmetoden fick inte jag lära mig i syslöjden iallafall.

visst, det var en klänning från 60-talet, men har säljaren skrivit att den är i "superfint skick", så förväntar man ju sig att den ska vara det också. jag skrev och påpekade felen och fick till svar "oj, det har jag inte sett" (men självklart erbjöd hon sig att ge mig pengarna tillbaka). samma svar fick jag av säljaren som sålde svettklänningen. tittar man inte på plagget innan man skickar iväg det?

jag tror dock att jag ska behålla den blåa klänningen, men hade jag vetat innan att jag skulle behöva få jobba med den så hade jag antagligen inte budat. well, bild kommer nog imorgon!

Inga kommentarer: