fredag, oktober 31, 2008

julstämning, mums

jag tar friheten att välkomna mig själv tillbaka till bloggen (och internet) - välkommen tillbaka, melissa! har varit utan internet i två veckor, så nu har man mycket läsning och uppdateringar att titta på.


jag känner jättejättemycket julstämning redan. jag brukar inte göra det, förutom möjligtvis förra året (och när man var yngre) då skolan stod för mycket av julmyset och varje dag i december så fanns det en julkänsla i kroppen. härligt.


igår och i förrgår var julstämningen som "värst". i onsdags var vi i karlshamn och strosade runt på stan där affärerna redan hade fullt upp med julpynt i alla dess former. det bara ryckte i fingrarna bland allt glitter, alla ljus och alla glansiga julgranskulor. jag hittade en modern och kitschig adventsljusstake i plast som jag ville ha, men jag lät den stå kvar för att fundera en stund till om jag ska köpa den eller inte. den kändes inte julig, men var ändå snygg och i min stil. när man flyttar hemifrån får man kanske ha ett rum med röd, klassisk mysjul och en med kitschig, plastig och inte lika julig jul (med t.ex. en skrikrosa plastjulgran).


igår blev julstämningen ännu värre för mig, för då kom årets första snö! gigantiska, tunga snöflingor silade ner från himlen och la sig efter ett par timmar på marken. och stannade där. härligt (fast dagen efter var snön såklart borta). idag ska jag komma i ytterligare julstämning genom att titta på julens hjältar, en av mina favoritjulkalendrar.

Inga kommentarer: