onsdag, november 26, 2008

hemma från ett kyligt göteborg

hej pojkar och flickor!
nu är jag hemma efter en veckas vistelse i göteborg. det har varit mycket mysigt. och fjantigt. och barnsligt. både jag och robert kände julstämning hela veckan, så vi lagade vårt egna julbord, tittade på ensam hemma 1 & 2 och överdoserade julmust och lussekatter (personligen tycker jag att det är den absolut tråkigaste bullen av alla bullar som finns. ibland kan jag dock äta en bara för att vara snäll). mmm.

i övrigt har det varit jätte-jätte-jättekallt under veckan som gått. så kallt att det har känts som om man har haft nålar i benen och bara vill dö om man råkar stanna till när man går. minusgrader och snö, brr. det fick mig att fundera på att investera i en mössa. robert hade hittat en flygarmössa i päls som var jättefin, men tyvärr var den i gubbstorlek och alldeles för stor. då blev jag ledsen, men tänkte att jag skulle hitta en egen i passande storlek...någonstans (men var?). när jag steg av tåget idag, så tog vi en sväng till second hand-affären. gissa vad jag hittade? en flygarpälsmössa! trettio kronor. brun var den. och liten. ni får se den någon dag snart.

imorgon ska jag till kristianstad, så då blir det nog en liten uppdatering med lite nya inköp. har faktiskt ganska mycket saker som jag köpt på senaste som jag inte har hunnit/orkat visa upp. imorgon ska jag dock i första hand bara köpa tråkigt bassmink, men jag känner på mig att jag kommer att komma hem med en och annan påse från h&m också. de har mycket fint där nu, åh.

Inga kommentarer: