torsdag, november 27, 2008

lyckad (och nästan gratis) shoppingdag

idag vaknade jag tidigt, tidigt för att ta mig till kristianstad som jag nämnde igår. dags att köpa nytt smink! det är kanske det absolut tråkigaste som finns, möjligtvis på en hedrande andraplats efter den givna ettan: att skala potatis med potatisskalare (själv gör jag det med en osthyvel, vilket alla jämt och ständigt gillar att påpeka och reta mig för. "nytänkande" kallar jag det!). mina barn kommer nog aldrig att äta potatis, för jag kommer aldrig att orka skala dem (potatisarna alltså, inte barnen).

spenderade först någon timme inne på h&m, som alltid. fast denna gången blev det ännu längre tid än vanligt eftersom jag inte fick tag på min mamma som var i någon annan del av stan, så jag kunde inte gå därifrån. jag strosade runt överallt så många gånger att personalen började titta konstigt på mig. till slut satte jag mig på en pall och tittade på vantar. givetvis kom hon just precis i den stunden - inte för att jag ville sitta där och titta på vantar, men min rygg skulle gärna ha suttit där en liten stund till. då kom det fasansfulla: att besluta vilka plagg som skulle följa med hem och vilka som skulle tvingas att få stanna i butiken och riskera att köpas av någon annan. som vanligt hade jag plockat till mig x antal lite finare klänningar. då tog jag det vuxna beslutet att för en gångs skull strunta i dem och köpa någonting man faktiskt kan ha på sig i vardagen och som det inte gör så mycket om man smutsar ner. jag klär mig förvånande nog inte alltid i vippiga tyllklänningar till vardags - även om jag innerligt önskar att det skulle få vara så. well, till slut föll det tunga beslutet på två vida kjolar med hög midja, en blommig i blå och vita nyanser och en kornblå med knappar framtill. jag fick allting nästan gratis med hjälp av en underbar rabattkupong.

berättade ju om flygarpälsmössan som jag införskaffade mig igår för trettio kronor. idag hittade jag den ultimata mössan för en hundring! jag har gått runt i den här hemma ända sedan jag klev innanför dörren. ni får se bilder på den och övriga plagg snart. för övrigt är det lite svårt att ta bra foton nu för tiden. det är så mörkt ute (idag var till och med gatlyktorna tända vid elvatiden på morgonen!), vilket gör att det blir dåligt ljus inomhus. bu för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

GÅ TILL SIMHALLEN MED BJÖRNDRÄKTEN! på typ vattengympa. <3

Lavallee sa...

hahaha! din lilla smygläsare! ;D

Lavallee sa...

hahaha! din lilla smygläsare! ;D