torsdag, november 20, 2008

tågmardrömmar

idag åker jag till göteborg. det är som vanligt med blandade känslor. skönt att få träffa robert, men det här med resandet gör mig galen. det är alltid samma visa. jag mår dåligt från och med då jag bokar resan och tänker sedan på det varje dag fram tills stunden är kommen. kvällen innan är jag alltid stressad, på natten kan jag aldrig sova och på morgonen vaknar jag kristligt tidigt (fast det inte var meningen) med påsar under ögonen som hänger ner till fotknölarna. sedan sitter jag och väntar, försöker få i mig något att äta, väntar lite till, äter lite, tittar på klockan och äter lite till. sedan bär det av till bromölla och i bilen vill magen nästan vända sig ut och in. sedan, på den fyrtio minuter långa tågresan kan jag inte koncentrera mig, utan tänker tvångstankar i stil med "somnade jag nu? har jag somnat? har jag missat stationen?", fast jag så innerligt faktiskt vet att så inte är fallet. i hässleholm får jag vänta i femtio minuter på tåget mot göteborg. den tiden går mest bara åt att titta sjuhundra gånger på tavlan och sjuhundra gånger på spåret, så att jag verkligen vet var tåget kommer att stanna. alltid på spår fyra, men jag måste ändå titta, titta, titta. väl på tåget tror man kanske att jag kan slappna av, men det är inte förrän konduktören har kontrollerat biljetten - för då är jag där på rätt plats och då vet jag vart jag ska.

...och på bebo gillar "jag" tåg. visst är det härligt ironiskt.
ps. jag tycker det är mysigt att åka tåg. då kan man läsa alla de böcker man aldrig annars orkar eller har tid med att läsa. men, allt runt omkring...nej, nej, nej. ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Idag var jag på nordenberg. Jag stal en sak där, du ska få det som julkort i år. HAHA du kommer dö, men jag behöver din nya adress!!! :D

Smsa den till mig!

Anonym sa...

Hej tjejen! saknar dig määäd! har faktiskt gått och blivit blond på gamla dar, ska aldrig mer mobba blondier igen...eller kanske lite ;-)

Lavallee sa...

lisa: haha, låter underbart! sms kommer!

hanna montana: oj oj, jag säger ju att livet är bättre som blond! detta skulle pelle ha hört :D