onsdag, november 19, 2008

när folk snor, knycker och tjyvar

i måndags fick jag reda på att någon ännu en gång stulit mig. ja, ni läste rätt: stulit mig, dvs antingen att man helt och håller utger sig för att vara mig eller att man knycker mina bilder, texter och "annat av intresse".

den här gången var det på en amerikansk community (som jag aldrig har hört talas om) som två tjejer både hittade "mig" och "sig själva". ja, jag heter då melissa och bor i danmark. jag gillar sushi, jag har ibland "blonde moments" och min relationsstatus är "komplicerad". och så gillar jag tåg.

skrev nyss på halvknackig engelska till deras abusecrew, så jag hoppas att de tar bort henne snart. det konstiga är ju hur de kan veta vem som är vem. jag kan ju lika gärna vara någon som vill vara lite taskig mot "lavallee" och få hennes användare borttagen. weird.

jag börjar tröttna. det här är femte gången det händer. först var det lunarstorm, sedan var det myspace, sedan två gånger på msn, varav den ena gången så fick min dator ett virus som gjorde att hela min gamla hotmailadress inte gick att använda och nu är det på bebo. jag känner på mig att detta inte är sista gången heller. hur orkar folk lägga ner energi på det här? det är min fråga.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fem gånger!? Men det är ju helt sjukt! Varför? Är det samma person?
Åh herregud, folk är ju inte kloka...

Lavallee sa...

haha, ja du - fråga inte mig. jag önskar att jag visste! tragiskt att det finns människor som orkar lägga energi på det. det är med största sannolikhet inte samma person alla gångerna, för det har varit vid olika tidpunkter och så. jobbigt >_<

Mini & Molly sa...

FÖRLÅT /Morten Maskin

(så går det då man inte tar emot min .zip.. besviken :,(

nästa gång ska jag göra det på smurfa

Anonym sa...

Omg! Det är ju hemskt! Fem gånger! Jag har aldrig ens tittat efter om någon försökt stjäla min identitet, kanske finns en hel hög där ute :S

Lavallee sa...

daniel: HAHA! jag som trodde vi var bästisar nu efter alla dessa år. så gör man inte mot en bästis! jag som hade köpt best friend-hjärta och allt i julklapp...:(

zelda: ja, du kanske finns där ute på någon litauisk eller kinesisk community! det är faktiskt lite läskigt när man tänker efter...O_o

Anonym sa...

folk e efterblivna!!!! :D tank vilka personer som sitter bakom.. vilka sorgliga javlar.. ahha.. eg ska man ju ta de som en komplimang men det e ju inte sa enkelt!