onsdag, december 10, 2008

min värld är raserad

idag åker jag till roberts göteborg för sista gången det här året. förvånande nog så regnar det inte idag (ännu iallafall), men det snöar och är så kallt att de små tårna vill krypa in i kroppen.

jag har en liten klump i magen. eller, ganska stor är den faktiskt om jag ska vara ärlig. ni som har följt min blogg vet hur nojig jag är när det gäller kollektivtrafik, i synnerhet när det gäller tåg. det har varit bra förbindelser mellan bromölla, som jag åker ifrån, och göteborg - tills nu. i början av januari börjar tågen gå annorlunda. resan är densamma såvitt jag kan se, men av någon anledning tar resan över en timme längre tid. i slutet av samma månad ändras det ytterligare en gång. då är minsta antalet byten på resan hela tre stycken, mot tidigare ett. ni förstår inte hur det här raserar min värld. det är så illa att det känns som att jag aldrig mer vill åka till göteborg. robert får flytta! och allt är sj's fel.

dags att göra sig redo för avfärd!

Inga kommentarer: