fredag, december 19, 2008

snälla saker på stan

idag har vi varit i karlshamn för att julhandla lite smått. jag var redan klar med mina inköp, så jag snyltade lite till mig själv istället. ni får se på julafton! jag är så förväntansfull, fast jag redan vet vad som ligger i mina paket.

jag blekte håret igår. resultatet blev... perfekt. och då ska ni veta, att det händer inte ofta! en på miljonen, kanske. nä, inte så drastiskt, men igår blev det precis som jag vill ha det. jämnt och fint. jag fick kommentarer om mitt hår idag på stan i massor. en tant gick fram och frågade om hon fick känna på det, en annan tant var jätteintresserad och undrade hur man fick det så och en tredje (en kvinna den här gången, hör och häpna - ingen tant!) trodde att det var fejkhår. jag antar att det är komplimanger, wii!

rastlöshet brukar resultera i att man pillar med något, ikväll blev det håret. tycker frisyren blev ganska så fin. tuperat på ena sidan och bakåtslickat på andra. på bilden är även min nya hårrosett som jag nu gjorde om till fluga, så att man kan ha det som både och - vad man nu känner för.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håret är superduperfint! Det är en konst att få det bra. Jag försöker lika hårt varje gång. Hur fick du det så perfekt denna gång?

Lavallee sa...

caroline: åh, man tackar. ibland lyckas man, medan andra dagar så står man där och tänker "hur gjorde jag förra gången?" och så blir det pannkaka istället, haha. jag vet inte hur jag lyckades denna gång...hade tuperat håret på båda sidorna, men drog över den ena sidan på den andra. tuperingen blev rak och jättefin! :)

Anonym sa...

Du är ta mig tusan det snyggaste jag sett alla kategorier! heeeelt mållös.

jag måste helt enkelt bara länka till dig så att alla andra får se vilken fantastisk människa du är!
/ellen