torsdag, december 18, 2008

suspekta lukter, trevliga lukter

jag tänkte på en sak idag när jag fick hem ett litet paket. i paketet låg en klänning jag köpt på tradera och när jag tog upp den så kände jag direkt en doft med en blandning av svag herrparfym och tvättmedel. det luktade både gott, men...ändå inte.

det är konstigt det där med lukter. det är ofta det jag reagerar på först när jag öppnar ett paket. ibland luktar det gott, ibland luktar det som om plagget har legat längst bak i en garderob lite för länge, ibland luktar det nytvättat och ibland luktar det som det kan göra hemma hos någon. någon ynka gång har det luktat instängd rökare - inte okej. eftersom jag själv skickar lite paket då och då så funderar jag ju självklart... undrar vad de tänker som får paket av mig, liksom. kanske "oj oj, här var det en hårspraysexlosion!" och så hostar de lite försiktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack, vad glad jag blir! :) känns lite frustrerande ibland med den svarta tuschen då man inte kan göra lika mycket skuggor som med blyerts, men less is more kanske stämmer ibland ändå.

Anonym sa...

Nu ska jag vara ärlig och saga att jag hittills inte läst ett enda inlägg..

FÖR ATT:
jag bara ser bidlerna på dig och du är breath taking!!

Igår kollade jag på bloggen niotillfem och sa till min pojkvän att jag beundrar sånna som lever ett helt tema liv. Det som jag skulle kunna kalla tema. att allt som faller i smaken ingår i samma era, eller tema eller vad man nu ska kalla det. Att man har samma stil varje dag.. Jag önksar att jag var mera så, så som du ser ut att vara (efter att ha sett bara din förstasida fram till denna bild, ska kolla vidare!)

Du är himla vacker!
Hittade dig på minoutfit.se