lördag, oktober 11, 2008

min gamla skola förr i tiden - och nu

jag spinner vidare på mitt förra inlägg lite, för jag måste bara visa bilderna på min gamla högstadieskola. den började byggas 1951 och var redo för invigning 1953. då såg det ut såhär:





som jag skrev tidigare, så gillar jag när man behåller och vårdar det gamla. men, när jag tittar på de här bilderna från början av 50-talet och inser att det ser exakt likadant ut nu på 2000-talet (bortsett från väggen med "sjärnorna" som är vit eller ljusgul idag), så tycker jag nästan att det är lite tragiskt. på över femtio år har det inte hänt någonting. å andra sidan är väl inte marmor och tegel det enklaste att förnya och antagligen har väl de övriga delarna av skolan fått stå som ansvariga för förändring, hoppas jag.

även dessa bilder är tagna från http://bildarkiv.olofstrom.se/user .

2 kommentarer:

Anonym sa...

shit, det ser verkligen preeeecis likadant ut :S:P

Lavallee sa...

ja, jag menar det - bilderna hade lika gärna kunnat vara tagna IDAG. läskigt O_o