tisdag, november 04, 2008

klackträning gav träningsvärk

imorse vaknade jag med träningsvärk i benen. vet ni varför? igår övade jag mig nämligen på att gå i högklackat (okej, högklackat för mig är en klack på 5+ cm. de jag gick i var sju cm "höga")! trots att jag föddes till kvinna, så ingick tydligen inte gå-i-höga-klackar-genen i mitt startpaket, så jag tvingar mig själv att lära mig det nu. det är något jag alltid har velat kunna, men inte kunnat. för någon som har gått i converse och ballerinaskor i alla tänkbara former hela livet, så är det inte det lättaste att lära sig heller. men, det är ju så snyggt. jag blir avundsjuk varenda gång jag går in i en skoaffär, för det är helt fullproppat med klackskor, klackskor, klackskor som man så önskar att man kunde gå i. nu är det dags!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig blogg! Inspirerande klädstil och fina bilder. :)

Anonym sa...

Det är skitjobbigt att lära sig gå i klackar. Därför har jag inbillat mig att det är bäst att köpa lite dyrare för dom har oftast bättre "passform" osv. Annars funkar det ju med såna där siliconinlägg :D Lycka till!

Lavallee sa...

lady godivas operation: nämen, man tackar och bockar! :D

saos: haha, visst är det. vissa är ju födda till att gå i klackar, tydligen inte du och jag, typiskt ^_^
jo, jag har också hört att man ska satsa på lite dyrare. inte något man hittar på maxi, med andra ord :)