onsdag, november 12, 2008

the red shoes

här är ett av mina fynd från second hand-rundan i förra veckan. ett par röda lågskor i gubbtantmodell för trettiofem riksdaler. väldigt sköna att gå i och klär till både byxor och kjol (inte för att jag bär byxor särskilt ofta, men ändå). dock noterade jag när jag kom hem att de luktade tämligen mystiskt, så nu ska jag prova att lägga in dem i frysen i ett dygn eller två och se om lukten försvinner. lägga-in-i-frysen-metoden bet ju på en genomsvettig klänning jag vann på tradera, så vi får hoppas att det gör det nu också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tips, de ska ja prova med en beg. tröja ja har som stinker. :D

Lavallee sa...

haha, det är faktiskt ett väldigt bra husmorstips! vet inte hur det har gått med skorna ännu, hade till och med glömt bort dem. spännande, ska titta imorgon. bet frysen på stinkig svettlukt, så biter det nog på det mesta :D

Anonym sa...

husmorstips me like <3 hehe

Lavallee sa...

saos: husmorstipsen är de bästa, oftast! vet att det ska finnas någon bok med bara klassiska husmorstips, det måste man kolla upp ^_^