lördag, november 08, 2008

tomt och grått

jag har precis vaknat och klockan är ett. ovanligt för mig nu för tiden, för jag håller stenhårt på en rutin som innebär att jag inte får vakna hur sent som helst, typ klockan ett. så, idag får jag sitta antingen i en skamvrå med en pappstrut på huvudet, gå upp på mitt rum tills jag blir snäll igen eller sitta fastkedjad i en fängelsehåla med ett mögligt bröd som enda kompis. då kommer jag minsann att skärpa mig.

det har varit jättemörkt varje dag nu (även om man vaknar runt tio, elva) när jag har vaknat. jag tycker det är mysigt när det är mörkt om kvällarna, men inte dygnet runt. att vakna och dra upp persiennerna för att mötas av ett grått inferno gör mig deprimerad. det känns som att jag bleknar bort och får samma nyans som den gråa himlen.

ljus är jätteviktigt för mig - både inne och ute. om man inte kan få ljus utifrån, så är det viktigt att ha rätt belysning inomhus. när jag bodde på internat, så var vi tvugna att ha deras lampor. jag hade inte dem tända en enda gång, för jag mådde så dåligt av ljuset de gav ifrån sig. sådant där gult, äckligt ljus, ni vet. vissa affärer envisas med att ha detta ljuset i sina provrum och det är faktiskt ganska konstigt. gult ljus gör att man känner sig och ser ganska trött ut. tycker jag iallafall. fy farao för gult ljus, blä.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej är! tänkte bara höra en sak med dig, så gatt du vunnit dagens outfit på minoutfit.se.... det gjorde jag med, dagen efter dig.. men tänkte bara höra om du fått dina 500 kr insatta än? vet ju ej om de väntar t slutet av månaden el ngt.. men jag har inte fått d iaf...? du kan väl svara så jag vet.. kram kram! mvh lis

Anonym sa...

jo jag har fått mail om att ja ska lämna kontonummer, så det har jag ju gjort, men nop inte ngr money än för mig heller! vi kan väl hålla kontakten, skriv om du får dina pengar insatta så gör jag det med!! kram kram :) du har grym stil btw!! ganska olik min men himla häftig!!!

Anonym sa...

Jag är kär i ditt söta ansikte.

Anonym sa...

Gratis kläder, gratis smink, gratis resor, gratis mat, gratis hemelektronik, gratis spel, gratis biobiljetter och ja, massor av gratis på www.gratissajt.se. Bli medlem gratis och ta för dig! :D

Lavallee sa...

tyvärr uppskattar jag INTE spam i min blogg!