onsdag, december 31, 2008

frisörer hit och frisörer dit

igår började andra säsongen av shear genius på kanal fem. ungefär som project runway, fast för frisörer. fick panik när jag såg att första utmaningen var att klippa med ögonbindel och att den andra var att göra en frisyr inspirerad av en kändis. inte vilken kändis som helst - en tecknad figur! jisses. vad jag har hört blir utmaningarna bara värre framöver, så det ska bli spännande att se. ett som är säkert är att man blir sugen på att gå till frisören iallafall. tisdagar klockan åtta är tiden att komma ihåg.

åh, det är så härligt att gå till frisören. nu var det längesedan jag gjorde det över huvud taget (säkert...två år sedan) och ännu längre sedan som jag gick dit för att färga håret, för det är det allra bästa. när de ska tvätta ur färgen...åå-iii-oo. så skönt är det. nästa gång när jag väl besöker en frisör, så ska jag gå dit utan att ha tvättat håret på två, tre veckor, så att de tvingas att tvätta det innan de börjar klippa. undrar om man förresten bara kan gå dit för att få håret tvättat. fast...det kanske är lite konstigt. man kan ju ljuga att säga att vattenrören krånglar där hemma.

jag tror för övrigt att vissa frisörer skulle svimma om de såg mitt hår (med tanke på vad de tyckte var "förstört hår" i shear genius igår). eller åtminstone klaga på det tills de svimmar. vissa frisörer är sådana, ungefär som om det handlar om liv och död: "HUR KAN DU BLEKA SÖNDER HÅRET PÅ DET HÄR VISET?" och så nästan ser man att en tår finns i ögonvrån eller att det börjar ryka svart rök ur öronen på dem. jag tycker inte att de ska klaga och predika om vad som är rätt eller inte, för det är ju mitt hår och inte deras. sådana frisörer är oftast petiga med det mesta och sådana gillar inte jag.

det finns förstås många snälla frisörer också. min drömfrisör skulle personlighetsmässigt vara som en blandning mellan peter siepen och marc i ugly betty. tänk vad fantastiskt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer så mye med årets outfit på MINOUTFIT.SE!! :)

Anonym sa...

usch för sånna frisörer! själv har jag blekt och färgat och härjat lite själv med mitt hår och hon lassar ton med skit över mig varje gång, trots att mitt hår ser väldigt bra ut

Anonym sa...

Åh, jag älskar det programmet! :D

Nellie sa...

fy för frisörer ! ditt hår är ju asfint ! älskare

Pandasoppa sa...

vad du är fin, och ditt hår är marvellous!