måndag, december 29, 2008

klagomål på h&m (men egentligen är det inte h&m man ska klaga på)

idag öppnade jag och rebecka våra hjärtan för h&m och klagade. idag lanserades den stora vår- och sommarkatalogen på internet och plagg är redan slutsålda. schlütt, kaputt, väck. det är ganska konstigt.

vi påpekade bland annat handeln på tradera, där det finns säljare som köper upp alla de utstickande plaggen och säljer dem för det dubbla, eller till och med tredubbla priset. som nu senast med partykollektionen inför nyår - plaggen tog slut innan man ens hade hunnit reagera och veckan senare ligger de uppe i mängder på tradera av säljare som har köpt upp ett plagg i varje storlek för att sälja dem för dryga tusenlappen stycket. och folk bjuder. för de vill ha det. de "måste" ju - allt är slut på internet och i katalogen. därmed även väldigt onödigt att ens skicka ut en katalog en vecka efter att de har lanserats på internet - allt är redan slut. trist för de som inte har tillgång till internet och trist för alla stackars, små träd som får sätta livet till.

visst finns det viktigare saker att engagera sig i, men både jag och rebecka har det lite som ett litet hemligt intresse att skriva och ventilera oss, ställa frågor eller klaga till företag och liknande. det är spännande att se vad man får för svar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

gud va fin blogg.. är glad att jag hittade hit.. ddu jag har också blogspot och undrar hur du lyckades lägga till "etiketter på sidelementen", jag hittar inte det på mina gadgets?

Anonym sa...

Vad roligt att du gillade min blogg. Din är också väldigt bra ;) Batman tröjan har jag i str. 140 och jag hade väl tänkt mig en 50 lapp eller nåt :P Och angående monki tröjan så är det en stor favorit i garderoben..

Lavallee sa...

elmaco: nämen, vad snäll du är. tack. :)

hrrm, jag hittade etiketterna på "de mest använda". de borde finnas där iallafall, du kanske bara har missat? ^_^

Anonym sa...

Tacktack :)

Anonym sa...

jag hittade de nu alltså. tnxxxx

Anonym sa...

Har ni fått något svar ? :) du måste ju publicera det i bloggen. hihi

Anonym sa...

vilken tur att det inte finns nån lika populär auktionssida i Finland! herregud så orättvist det är. men jag undrar nog över en sak. du verkar äga ganska mycket från H&M, men fick ändå inte katalogen i brevlådan i november? det fick nämligen jag och beställde redan då. (och jag beställer ändå inte så jätteofta... fast det kanske är skillnad på finska delen av H&M och den svenska?)